מהי למידה חברתית רגשית


מהי למידה רגשית חברתית- רקע תיאורטי, מחקרי ויישומי

למידה חברתית רגשית (SEL-Social Emotional Learning)

אנחנו חיים בעולם מלחיץ, הדור הצעיר מתמודד כיום עם מציאות רגשית חדשה ונפוצה שאי אפשר להתעלם ממנה. מחקרים מצביעים על כך שכאשר מורים מלמדים את תלמידיהם כיצד ניתן להקל על הלחץ ולנהל אותו, הם נוטים ללמידה מעמיקה יותר, נמנעים מהתנהגויות שליליות ומצליחים להשיג תוצאות טובות המשפיעות לטווח ארוך.


אז מה זה למידה חברתית רגשית? וחשוב יותר, למה אנחנו צריכים את זה?


מהי ההגדרה של SEL?

על פי הארגון המשותף ללימודים אקדמיים, חברתיים ורגשיים (CASEL), ארגון הפועל לקראת למידה חברתית-רגשית, "למידה חברתית ורגשית" (SEL) הינו התהליך שדרכו ילדים ומבוגרים רוכשים ומיישמים בצורה יעילה את הידע, העמדות והמיומנויות הדרושות להבנה ולניהול של רגשות, לקבוע ולהשיג מטרות חיוביות, להרגיש ולהראות אמפתיה לאחרים, ליצור ולקיים קשרים חיוביים ולקבל החלטות אחראיות. אחד היתרונות של התפיסה הוא שניתן לשלב את התפיסה הזו בכל בית הספר ולהשתלב בהדרגה עם הנורמות הקיימות.

למידה חברתית-רגשית מחולקת בדרך כלל לחמש קטגוריות

גלגל למידה חברתית-רגשית

מקור: https://casel.org/


מודעות עצמית: דע את נקודות החוזק והמגבלות שלך, עם תחושת ביטחון עמוקה, אופטימיות ובעל דפוס חשיבה מתפתח.


ניהול עצמי: היכולת לנהל ביעילות את הלחץ, לשלוט בצרכים ודחפים, להניע את עצמך להגדרת והשגת מטרות.


מודעות חברתית: היכולת להבין נקודות המבט של אחרים ולהזדהות עמם, כולל אנשים המגיעים מרקע ומתרבויות שונות.


מיומנויות יחסים: היכולת לתקשר בבירור, להקשיב היטב, לשתף פעולה עם אחרים, להתנגד ללחץ חברתי לא הולם, לנהל משא ומתן ביעילות ורגישות, לחפש ולהציע עזרה בעת הצורך.


קבלת החלטות אחראית: היכולת לבחור ולקבל החלטות המבוססות על ערכים אתיים, בטיחותיים ונורמות חברתיות, לגבי אופן ההתנהגות האישית ולגבי אינטראקציות חברתיות.


קראו כאן על התוכנית שלנו מגיעים רחו"ק ללמידה חברתית רגשית באמצעות מיינדפולנס בבתי ספר.


לחצו כאן אודות תוכנית הכשרת המנחים שלנו ללמידה חברתית רגשית 



ליצירת קשר- לחצו כאן