הדרכה לצוות מורים


הדרכה לצוות מורים

מסלולי הדרכת המורים

התיאוריה החינוכית של מרחבים מושתתת על פשטות ופרקטיות ביישומה ודורשת אומץ להתבוננות פנימית ויושרה, שהרי המעשה החינוכי הנשגב הינו תמיד שאיפה ליצירה חדשה ולעולם לא הליכה בשדה חרוש.

להנעת התהליך עליך לבחור מסלול מתאים ליישום התיאוריה החינוכית שהולם את מציאות בית ספרך: 

מסלול 1: כיצד ללמד את הלומד ללמוד?

מסלול זה כולל הדרכה של מודל כימי"ה- גישת הלומד העצמאי. במסלול זה המורים יקבלו כלים כיצד להוביל את התלמידים למיומנויות לומד עצמאי במספר צעדים פשוטים ליישום. בהדרכה גם נבנה מערך הערכה חדש המבוסס על המודל ואשר יחליף את ההערכה המסורתית הקיימת בבית הספר.

מסלול 2 הדרכת מורים: כיצד להטמיע שפה רגשית בית ספרית?

מסלול זה כולל הדרכה של מודל נקודת מפנ"ה- מודל מוּדעות רגשית המובילה לקבלת החלטות אחראית ומושכלת. בהדרכה זו המורים יתנסו בשפה חדשה, אשר תהפוך לשפה בית ספרית ותהווה תשתית לשיפור המיומנות הרגשית והחברתית. מיומנויות אלו מייצרות עבור התלמידים פניוּת ללמידה. המיומנויות הנרכשות- ויסות רגשי, עבודה בצוות, קבלת החלטות, פתרון בעיות, פיתוח חוסן. ההדרכה כוללת מאגר שיעורים להנחייה בכיתות ותרגול מיינדפולנס.

מסלול 3 הדרכת מורים: למ"פ- למידה מבוססת פרויקטים

במסלול זה המורים יקבלו הדרכה כיצד להשתמש במתודה של למ"פ ככלי לשינוי חינוכי- מעבר מהוראה להנחייה וללומד עצמאי ולומד עצמאי בצוות. מתודה זו שינתה לעולם את התפיסה החינוכית, המטרה הינה להשתמש במתודה הזו כמנוף ליצירת שפה חינוכית חדשה ופורצת דרך המאפשרת ללמידה להיות רלוונטית יותר מאי פעם.

מסלול 4 הדרכת מורים: המסלול האותנטי

מסלול אשר ייתפר באופן ייחודי לבית הספר ולצרכיו המיידים. המטרה של מסלול זה הינה לייצר מקסימום השפעה ליצירת שינוי חינוכי הנשען על העקרונות של מרחבים ומתכתב עם המאפיינים הייחודיים והאותנטיים של בית הספר ויכול לכלול הדרכת מורים, תלמידים או שילוב של השניים.