איך זה פועל בשטח?


דוגמאות מהשטח

תוכלו להתרשם באמצעות הסרטונים בדף זה אודות תהליכי הלמידה בתוכנית מגיעים רחו"ק. התכנים הינם זהים לכל הגילאים (חמשת עקרונות למידה רגשית חברתית), אולם מותאמים לשכבת הגיל.

תלמידים מספרים כיצד פועל המוח

בסרטון זה התלמידים מתרגלים הקשבה לצלילים, סריקת גוף ולאחר מכן מספרים כיצד פועל המוח. בתוכנית אנו מלמדים את התלמידים על המוח כדי שיבינו כיצד הוא פועל, מודעות שתעזור להם בהמשך לקבל החלטות מודעות טובות יותר.


על המרווח בין אירוע ותגובה

היכולת לקבל החלטות ממקום מודע דורש ליצור מרווח בין אירוע שקורה לנו לבין התגובה שלנו לאירוע. 

בסרטון תוכלו לראות כיצד אנו מלמדים את התלמידים בצורה חוויתית ואפקטיבית את המושג, כך שהם יוכלו לאמץ את היכולת על ידי מודעות ואימון.


מודעות לרגשות

בתוכנית מגיעים רחוק אנחנו מתמקדים ברכישת מיומנויות, אשר אחת מהן היא היכולת להיות מודעים לרגשות שלנו, כשלב ראשון והכרחי ליכולת של ויסות וניהול רגשות. 

בסרטון תוכלו לראות כיצד אנו מטמיעים את המיומנות הזו באמצעות מיינדפולנס ורפלקציה שממשיגה את החוויה. הרפלקציה משתנה לפי שכבת גיל, בגילאים הצעירים הרפלקציה מתבצעת באמצעות ציור.


תרגול מיינדפולנס לתלמידים צעירים

בתוכנית אנו שמים דגש על תרגול ואימון המוח בתרגילי מיינדפולנס, כדי להוביל לקבלת החלטות מודעת. אחד התרגילים המוכרים לתלמידים צעירים הינו "לשבת כמו צפרדע" מאת אילין סנל. בתרגול התלמידים מדמיינים כאילו הם צפרדע. לצפרדע יש שני צדדים - מצד אחד, הן יכולות להיות מאוד קופצניות ולקרקר בקול רם, מצד שני הן מסוגלות לא לזוז לאורך זמן רב ולהיות בשקט. התלמידים מתרגלים את היכולות האלו של הצפרדע, בדגש כמובן על היכולת להיות בשקט.




מה אומרים עלינו?

צפו בסרטון בו מחנכת כיתה ג' בבית ספר אלונים בראשון לציון מספרת על התוכנית ועל הצלחותיה.